skip to Main Content
666074945 hola@antoniferragut.cat

CONSCIÈNCIA!

Un curs complet d’autoconeixement, creixement, transformació, expansió i alegria

OBJECTIUS

Aquest curs està enfocat en aconseguir un nivell de benestar personal i emocional nou i millor. Usarem principalment el mètode de les constel·lacions (familiars, sistèmiques, organitzacionals…). Volem comprendre’ns, créixer, evolucionar, i obtenir recursos per a tenir una vida més plena i més digna.

A banda de les constel·lacions veurem altres tècniques que ens ajudaran a conèixer-nos a nosaltres mateixos i a tenir bons recursos per a la vida.

Des d’aquesta posició de plenitud interior podrem aprendre a viure amb consciència i, si és el nostre interès, aplicar aquestes eines per acompanyar altres persones en els seus processos.

Tots tenim una mare i un pare, ben probablement haurem tingut o anhelat una parella, uns fills, una feina, una educació; també haurem tingut problemes de comunicació, haurem passat malalties… Els participants incidiran en els aspectes quotidians i històrics de la seva vida (relacions, salut, feina, etc.), els revisaran i els hi donaran, si s’escau, una nova forma. Comprendran comportaments, actituds, patiments, maneres de ser i de fer, que no els ajuden ara mateix, els desaprendran i n’aprendran de nous, que els ajudaran d’una manera més sana i conscient en el moment actual, mirant cap al futur immediat.

El curs es presenta també com un aprenentatge global i profund del mètode de les constel·lacions, conjuntament amb altres tècniques, per tal d’obtenir nous i útils recursos en l’acompanyament terapèutic. Així, el curs s’orienta també a terapeutes que vulguin aplicar el mètode.

El mes d’agost, una vegada finalitzat el curs, hi haurà un retir per qui vulgui complementar els aprenentatges.

Consciència

La millor inversió per a una vida plena i saludable és el treball en un mateix.

Mira’t, estima’t. Pren Consciència!

RESUM DEL CURS

Sabem, a partir dels ordres de l’amor de Bert Hellinger, que és saludable respectar les jerarquies (familiars, empresarials…); que tothom té dret a pertànyer al seu sistema (principalment al sistema familiar); i que cal un equilibri entre donar i prendre. Quan es presenta un desordre en aquest sentit la vida no flueix, i ens trobem amb dificultats (sovint inconscients) per caminar en la nostra vida.

Les sessions del curs Consciència! estan enfocades primerament en descobrir i comprendre les dinàmiques ocultes que, seguint els ordres de l’amor, no ens permeten viure en la nostra màxima expressió. Treballarem amb exercicis sistèmics grupals per tal de treure a la llum temes no resolts o ocults. A través d’aquests exercicis podrem comprendre, sempre de manera vivencial, allò que és necessari mirar.

A banda dels exercicis sistèmics, cadascú podrà constel·lar aquells temes que necessiti en cada sessió. A més, s’anirà explicant cada feina perquè tothom pugui anar integrant el funcionament del mètode de les constel·lacions.

Els participants rebran un dossier d’informació sobre les constel·lacions familiars, estructurat en capítols i seguint el fil del curs. A banda del dossier s’aniran recomanant llibres per anar aprofundint en cada temàtica.

A banda de les constel·lacions veurem altres mètodes i teràpies complementàries: l’Anàlisi Transaccional; el llenguatge corporal; la Comunicació No Violenta; la Nova Medicina Germànica i la Biodescodificació; l’Astrologia Psicològica… Cap mètode és infalible i tots necessiten d’altres. És per això que complementarem el curs amb aquests altres mètodes, que ens poden proveir de bona informació per treballar. També farem servir en les sessions diversos rituals, psicomàgia i Programació Neuro-Lingüística.

Aquells participants que, a banda de treballar per a ells mateixos, desitgin aprendre el mètode de les constel·lacions per poder-lo aplicar com a terapeutes, aniran aprenent tot allò necessari durant el curs. En la darrera sessió els participants practicaran fent constel·lacions individuals o grupals.

Les sessions seran majoritàriament pràctiques, introduint la teoria (inclosa al dossier i entregada als participants abans de les sessions) a l’inici de la sessió (de manera molt resumida) i a mesura que anem trobant-ne exemples pràctics a cada treball. A més els divendres anteriors a cada sessió hi haurà un taller pràctic amb material addicional.

aqueducte cerdanyola

CONTINGUTS DEL CURS

1. Introducció a les Constel·lacions Familiars

  • Introducció i presentació
  • Teoria General de Sistemes. Teràpia Sistèmica
  • Bert Hellinger i les Constel·lacions Familiars
  • Dinàmica en una constel·lació. Representar. Frases. Rituals
  • L’ego. El cor. L’amor. L’ordre
  • Ordres de l’amor
  • Dinàmiques comuns

2. L’arbre genealògic i el paper dels ancestres

  • El genograma o arbre genealògic. Els anteriors. Els exclosos
  • Embolics sistèmics
  • Dualitat en l’arbre: homes i dones; perpetradors i víctimes; nacionals i republicans…
  • La força ve de l’arbre. Pertinença
  • L’arbre i el propòsit de vida
  • El llinatge (masculí/femení)

3. La família d’origen: pares i germans

  • La mare
  • El moviment interromput
  • El pare
  • Germans vius. Avortaments
  • El bessó solitari
  • Adopció i reproducció assistida
  • El nen interior

4. L’empremta intrauterina i els primers anys de vida

  • La vida intrauterina
  • El guió natal
  • El canal de part
  • La línia de gestació
  • Els primers septennis: 0-7-14-21-28

5. Altres eines de treball i coneixement

  • L’Astrologia Psicològica
  • Astroconstel·lacions. Planetes i arquetips
  • Programació Neuro-Lingüística (PNL)

6. La comunicació entre les persones

  • Eric Berne i l’Anàlisi Transaccional: Pare, Adult i Nen
  • Carícies i temps. Els jocs psicològics
  • El llenguatge no verbal
  • Marshall Rosenberg i la Comunicació No Violenta

7. La família nova: parelles i fills

  • La parella actual
  • Les parelles anteriors
  • L’absència de parella
  • La parella homosexual
  • La separació
  • Els fills vius i els avortaments
  • Els fills adoptats i els pares biològics
  • La reproducció assistida i els donants
  • La pedagogia sistèmica

8. La salut. Constel·lacions sobre les malalties

  • La malaltia com a solució: una nova mirada
  • La Nova Medicina Germànica
  • La Biodescodificació
  • Constel·lar malalties i símptomes
  • La mort i el dol

9. La prosperitat. Constel·lacions sobre feina i empresa

  • L’èxit i l’abundància: el paper dels pares
  • Constel·lacions de feina i empresa
  • La targeta de visita

10. Ordres de l’ajuda. Pràctica de constel·lacions. Pedagogia sistèmica

  • Ordres de l’ajuda
  • Actitud terapèutica
  • La conversa abans de la constel·lació
  • Plantilles i clics
  • Supervisió de casos
  • Tancament del curs

Els tallers dels divendres

Els divendres treballarem aspectes addicionals als estrictament inclosos al programa i que també ens poden resultar interessants. Alguns exemples són els següents:

  • Creences limitadores i creences potenciadores
  • Constel·lacions per a la humanitat
  • Constel·lacions intrapsíquiques
  • Constel·lacions dels txakres
  • Exercicis amb emocions
  • Exercicis sistèmics addicionals

Els tallers seran oberts a participants de cursos anteriors i a qui necessiti treballar un tema propi.

Seran sempre en divendres, el mateix cap de setmana de curs, de 16h a 20h, aproximadament.

El fractal de Mandelbrot

Tot allò que viuen els nostres ancestres és a la nostra memòria (sistèmica, cel·lular, col·lectiva). Un comportament o una resolució poden ser bons per a ells en un moment precís de supervivència, però no tenen per què ser-nos útils a nosaltres en el nostre moment. Tot i així, per fidelitat, tendirem a repetir-los.
Un dels objectius del curs és prendre consciència d’aquests patrons, no per rebutjar-los, sinó per integrar-los, honorar-los i, si cal, fer-ho diferent.

INFORMACIÓ PRÀCTICA

Funcionament

  • Curs de 120 hores presencials.
  • Sessions majoritàriament vivencials amb una part teòrica d’explicació i una part pràctica amb constel·lacions familiars i altres eines terapèutiques.
  • Els participants treballaran temes propis.
  • En cada sessió (dissabtes) es faran constel·lacions i exercicis sistèmics sobre el tema del dia; també hi haurà estones per constel·lar altres temes.
  • Els divendres a la tarda farem sessions amb exercicis addicionals i constel·lacions obert a participants de cursos anteriors i a gent que vulgui fer la seva constel·lació.
  • Entre sessions es recomanarà la lectura de textos i llibres.
  • Els participants podran assistir gratuïtament com a representants als tallers oberts de constel·lacions durant tot el curs. També podran assistir com a representants als cursos monogràfics dels diumenges (parella, infants, propòsit, bessons…) amb una aportació de 50€ per curs.

Ubicació

La Floresta (Vallès Occidental) i Inca (Mallorca). Vegeu els mapes al final de la pàgina.

Calendari (edició 2020/2021)

La Floresta: dissabtes 10/10, 07/11, 05/12, 09/01, 06/02, 06/03, 17/04, 15/05, 12/06, 17/07; de 10h a 19h; i els divendres anteriors.
Inca: dissabtes 24/10, 21/11, 19/12, 23/01, 20/02, 20/03, 01-02/05*, 26/06, 24/07; de 10h a 19h; i els divendres anteriors.

*La sessió que tocaria fer el 29/05 passa al diumenge 02/05.

Inversió

Una sessió solta: 100€.
Curs complet: 800€. Pagaments: 150€ de reserva prèvia; 300€ a la primera sessió el mes d’octubre; 350€ a la cinquena sessió el febrer. Descompte de 80€ fent la reserva abans del 10/09/2020 (aplicable al tercer pagament).

Més informació

hola@antoniferragut.cat o 666074945.

Retir d’estiu

El mes d’agost hi haurà un retir amb temes nous i complementaris al curs. En teniu la informació aquí.

beach-606087_1920

DESENVOLUPAMENT DE LES SESSIONS DEL CURS

Vet aquí un resum del contingut de les sessions dels dissabtes:

  1. La primera sessió és per construir el grup, presentar-nos i anar introduint el curs. Descobrirem les constel·lacions familiars de Bert Hellinger a partir de la teoria de sistemes i passant per la teràpia sistèmica; explicarem els ordres de l’amor de Bert Hellinger, bàsics per entendre el que hi ha darrere les constel·lacions familiars; descriurem les dinàmiques que podem trobar amagades dins un tema de treball; i finalment explicarem el que hi ha darrere la representació en una constel·lació. Posarem especial èmfasi en la gestió de l’ego a través del cor i de l’amor. Farem diversos exercicis per trencar el gel entre el grup i mostrar temes ocults o esperant ser mirats de cada participant. Aquest tipus d’exercicis sistèmics l’anirem fent en totes les sessions.
  2. En la segona sessió treballarem amb l’arbre genealògic, resolent aquells temes que haguessin pogut quedar pendents en l’arbre familiar i que ens puguin afectar. Veurem com la força interior que ens permet anar endavant, cap al nostre propòsit de vida, ve de l’arbre, i que per tant honorar els membres de l’arbre i incloure-hi tots els que han de tenir-hi un lloc és una feina que ens enforteix com a persones. Farem també línies de llinatge per poder prendre la força masculina o femenina que ens pertoca, per poder desenvolupar els nostres rols en la vida. I realitzarem diferents treballs d’integració: perpetradors i víctimes, homes i dones…
  3. Una vegada realitzada aquesta feina amb l’arbre passarem a treballar amb la família d’origen: mare, pare i germans. Veurem els rols de cadascú i l’ordre; la importància de la mare, centre de la família, en la nostra vida, i del pare, símbol de protecció i direcció. Quant als germans, serà interessant posar-hi ordre i donar lloc als morts i als no-nats. Veurem quina projecció tenen aquests membres de la família en les dinàmiques externes (grups d’amics, caps, relacions de parella, dificultats per assolir objectius…). En aquesta sessió introduïrem la síndrome del bessó solitari i les seves implicacions. I treballarem amb el nen interior per donar-li un bon lloc de protecció i nodriment, per sanar les ferides, l’abandonament, les memòries de dolor…
  4. La quarta sessió és un parèntesi necessari per explorar els primers anys de vida, una vegada haurem treballat amb els pares. Farem exercicis impactants relacionats amb l’etapa intrauterina i veurem la importància d’aquesta fase de la vida, i com repetim els traumes viscuts a l’úter en la nostra vida adulta.
  5. A la cinquena sessió treballarem amb eines complementàries a les constel·lacions que ens poden ajudar molt en determinats moments. Ens centrarem sobretot en l’Astrologia Psicològica, que ens pot mostrar temes ocults que caldrà mirar, i veurem també alguns exercicis de la PNL.
  6. Seguint amb les eines complementàries, veurem en aquesta sisena sessió la importància dels estats del Jo d’Eric Berne i les maneres en què ens comuniquem amb l’ajuda de l’Anàlisi Transaccional. Descobrirem els jocs psicològics i la dificultat per sortir-ne. I finalment aprendrem de les diferents maneres que tenim de comunicar-nos i de comunicar-nos bé.
  7. En la setena sessió tornarem a la família, en aquest cas treballarem amb la parella i els fills. Aquí s’hi inclouen parelles anteriors, avortaments i, en general, tot allò relacionat amb les famílies que anem creant (o no) al llarg de la nostra vida. Farem també una breu incursió en la pedagogia sistèmica.
  8. Les malalties suposen una qüestió important en la nostra vida, per això els hi dedicarem una sessió completa. Veurem els innovadors punts de vista de la NMG i la Biodescodificació, la mirada neta cap als símptomes i allò que ens vénen a mostrar, i les relacions entre els símptomes físics i les emocions.
  9. La novena sessió està dedicada a la prosperitat. Recuperarem aquí els papers de la mare i el pare i la seva importància per assolir l’èxit i l’abundància, i el que signifiquen aquests conceptes. Treballarem amb constel·lacions organitzacionals i constel·larem targetes de visita (que de vegades ens poden mostrar bona informació oculta).
  10. La desena i darrera sessió està enfocada en l’ajuda a l’altre. Veurem quan ajudar i quan no, i com fer-ho, a través dels ordres de l’ajuda, i farem constel·lacions individuals o en grup conduïdes pels mateixos participants. Finalment farem un tancament especial del curs.

Els continguts de les sessions dels divendres s’aniran concretant en funció de les necessitats del grup.

BIBLIOGRAFIA

  • B. Hellinger: Órdenes del amor. Ed. Herder.
  • B. Hellinger: Los órdenes de la ayuda. Alma Lepik Ed.
  • G. Weber: Felicidad dual. Ed. Herder.
  • A. La Moneda: Vivir, sobrevivir: El genograma, un mapa familiar. Grupo CUDEC Ed.
  • A. & B. Austermann: Síndrome del gemelo solitario. Natural Ed.
  • P. Bourquin: El gemelo solitario. Ed. Desclée de Brouwer.
  • E. Berne: Juegos en que participamos. Ed. RBA.
  • F. Davis: La comunicación no verbal. Alianza Ed.
  • M. B. Rosenberg: Comunicación no violenta. Un lenguaje de vida. Ed. Acanto.
  • J. Neuhauser: Lograr el amor en la pareja. Ed. Herder.
  • J. Garriga: El buen amor en la pareja. Ed. Destino.
  • J. Corbalán: Familias modernas. Ed. Círculo Rojo.
  • B. Champetier de Ribes: Constelar la enfermedad. Gaia Ed.
  • Apunts propis del curs.
Anec Vallvidrera 2

Sala LIMA, La Floresta (Vallès Occ.)

Ca na Samira, Inca (Mallorca)

Back To Top